my friends

How can I help you?

Name:
Email Address:
Handphone No.
Occupation
Where do you live? KL, Selangor
Perlis, Kedah, Penang, Perak
Negeri Sembilan, Melaka, Johor
Pahang, Terengganu, Kelantan
Sabah, Sarawak, Labuan
Are you interested in any of below? Lose weight
Gain weight
Improved health
Improved energy
Improved skin
Earn extra income
Extra information that can help me to guide you

This HTML form was created by Freedback.

8 Feb 2012

Herbalife mahal??

Bismillah...

Masa mula-mula aku nak guna Herbalife, memang aku rasa Herbalife ni mahal. sampai aku minta orang tu tolong sponsor kan separuh. tapi bila aku pergi Herbalife's training & events baru lah aku nampak yang sebenarnya Herbalife ni tak ada lah mahal mana pun. Kita nampak dia mahal sebab bila kita beli produk tu, gedebuk sekali keluar dua tiga ratus. tapi kalau lah kita kira-kira balik, sehari kita keluar berapa ringgit untuk makan? Breakfast dah sampai RM3, lunch pulak mau la dekat RM5. Tak kan la lunch makan telur goreng je kan. atleast mesti ada ayam, sayur, teh ais lagi. Dinner plak mesti kena mee goreng mamak, paling simple pun burger. belum dengan pisang goreng nye, keropok lekor lah. terbang jugak RM4. Jadi bila total tak ke dalam RM12 sehari? Kalau dah sebulan?? dalam RM360 jugak la kan. Itu belum kira weekend lagi yang pergi hang out dengan kawan-kawan mestilah tersangkut jugak dekat KFC, McD, PizzaHut dan lain-lain. so dekat RM400 jugak sebulan untuk makan. betul tak?? 

Nampak tak perbezaan nya kat sini? 

Dah tu semua makanan tu kita yakin ke cukup segala nutrisi yang diperlukan oleh badan kita? memang dah "terlebih" cukup tu sebab yang tak diperlukan oleh badan pun kita belasah jugak kan? heheh. Aku pun dulu macam tu jugak. Tapi dengan adanya shake Herbalife ni dah tak payah risau dah sebab memang confirm cukup nutrisi. dah tu kalori pun rendah :)


Apa salahnya kalau kita keluar duit sikit untuk kesihatan. Duit yang kita keluar kan tu bukannya satu perbelanjaan tapi satu pelaburan untuk kesihatan sendiri. Andai kata *mintak dijauhkan* suatu hari kita jatuh sakit, tak ke memerlukan duit tu? Jadi kenapa tak dari sekarang kita jaga kesihatan dan jaga pemakanan? Kenapa nak tunggu sakit baru sibuk nak menjaga makan?? Kesihatan ini lah yang perlu kita warisi untuk generasi kita seterusnya. Tak kan kita nak mewarisi penyakit turun temurun kan?

ada sekali tu aku pergi Herbalife's training, Musab salah seorang speaker untuk training tu. Musab ni husband kepada Kak Ain. Dia ni memang badan besar gila, tinggi pulak tu. Dia kata dulu orang duk panggil dia gajah, tapi sekarang orang panggil galah. heheh. Dia kata family dia memang jenis badan besar-besar, dalam kategori obese jugak. dan kebanyakan mereka umur baru 30tahun lebih dah kena macam-macam penyakit. yang meninggal awal pun ada jugak. Jadi mak dia dah pesan awal-awal suruh dia jaga makan kalau tak tahu lah nak kata. tapi nak buat macam mana dah memang keturunan/genetik family badan besar kan. Alhamdulillah akhirnya bertemu dengan Herbalife dan total dah hilang 27kg! Ada lagi kisah disebalik tu tapi cukup dulu sampai sini aku cerita. hekhekhek...



Jadi tunggu apa lagi, nak tahu lebih lagi macam biasa sila lah email atau untuk lebih mudah isi form di atas okeh, beboi :)

No comments:

Related Posts with Thumbnails